학생지원

Life as STEEDs : From Ordinary to Extraordinary

Counseling Center

1. 상담서비스센터 소개

한국뉴욕주립대학교 상담서비스센터는 학생들에게 무료 상담서비스를 제공합니다. 상담 서비스는 학생들의 개인상담뿐 아니라 심리, 정신적 위기상담 등이 가능하며 모든 상담은 철저히 비밀이 보장됩니다. 또 필요한 경우에는 적절한 전문기관에 연계해 주는 서비스도 제공하고 있습니다.

MISSION
상담서비스센터는 학생들에게 안정적이고 체계적인 상담서비스를 제공함으로써, 이를 통해 학생들은 대학에서의 원활한 소통 뿐만 아니라 학업성취 또한 높일 수 있습니다. 우리는 학생이 학교생활이나 일상생활에서 어려움에 처하게 될 경우 최대한 빨리 상담서비스센터로 연락을 취해 도움을 받기를 권유합니다. 이를 위해 상담서비스센터는 다양한 배경을 가진 모든 계층의 사람들을 이해하고 그들에게 가장 적합한 상담을 제공하고 있습니다.

* 상담예약
한국뉴욕주립대학교 학생이라면 누구나 상담서비스센터를 방문하실 수 있습니다.
상담예약을 위해서는 032-626-1167 또는 jeongjun.lee@sunykorea.ac.kr로 연락 주시기 바랍니다. 방문상담을 하려면 반드시 예약을 해주시기 바랍니다. 응급상황이 발생할 경우 학생&커리어팀 (student@sunykorea.ac.kr/032-626-1195)으로 연락하면 최대한 빨리 답변하도록 하겠습니다.

* 긴급상황
한국뉴욕주립대학교 상담서비스센터 근무시간 이외에 긴급상황이 발생할 시
-  119 또는
-  가장 가까운 병원 응급실
로 연락해 주시기 바랍니다.

* 한국뉴욕주립대학교에서의 T-JTA성격 검사와 상담
기숙형 전인교육을 시행하고 있는 한국뉴욕주립대학교에서 본인의 성격을 파악하는 것은 기숙사 생활뿐 아니라 교우 관계나 학업에서 매우 중요합니다. T-JTA성격검사는 개인의 성격과 성향을 탐구하기 위해 진행하며, T-JTA 공인 상담사 자격증을 소지하고 있는 상담교사들이 한국어와 영어로 상담을 진행하고 있습니다. 학생들이 입학하면 모두 T-JTA성격검사를 시행하고 이를 토대로 전문가와 상담 받으며, 이로써 좀 더 정확한 자아를 찾을 수 있도록 지원하고 있습니다.

1. Introduction of Counseling Center

SUNY Korea Counseling Center offers free and confidential services to enrolled students. Services include crisis intervention, brief counseling for individuals, consultation with students and assistance with referrals to community resources.

MISSION
The SUNY Korea Counseling Center provides psychological services to students so they can participate in the university community and flourish academically. We encourage students whose difficulties are interfering with their ability to succeed at the university to contact us as soon as problems arise. The Counseling Center is committed to affirming and respecting people of all backgrounds and to responding to students appropriately and compassionately.

* Making an appointment
If you are an enrolled student of SUNY Korea, you are welcome to visit. To make an appointment, call 032-626-1167. If it is outside of office hours, please email the Director of the Counseling Center (jeongjun.lee@sunykorea.ac.kr). Due to staffing restrictions, we cannot accommodate walk-ins. However, if you are experiencing an emergency or the situation is urgent, please contact Student Services at 032-626-1195 (student@sunykorea.ac.kr) and someone will see you to assess your need to see a counselor immediately.

* In case of emergency
In life-threatening situations, it is essential to find the quickest way to get help. The Counseling Center at SUNY Korea does not offer emergency coverage after business hours. If the Counseling Center is closed and you have a genuine emergency, please call:
-  119 or
-  Your local emergency care unit connection with the nearest hospital

* T-JTA and Counseling at SUNY KOREA
It is important to know one’s personality at SUNY Korea and understanding themselves will help the students improve their academic lives. The T-JTA is not only suitable for exploring an individual’s personality and disposition, but also for other personality tests and crisscross tests. Moreover, in SUNY Korea, T-JTA certified counselors will consult with students in both Korean and English. The students are required to take the T-JTA at the time of their enrollment and the counselor will consult with the students based on their test results. Through this process the students will know themselves more accurately.

1. 咨询服务中心介绍

韩国纽约州立大学咨询服务中心提供免费咨询服务。咨询服务不仅可以进行学生的个人咨询,还可以进行心理咨询、精神危机咨询等, 所有的咨询都会得到彻底的保密。另外, 必要时提供与适当专业机构连接的服务。

MISSION
咨询服务中心提供给学生们稳定、系统的咨询服务, 通过此举, 学生们不仅能在大学里流畅沟通, 还能提高学业成就度。我们建议学生在学校生活或日常生活中遇到困难时, 尽快联系中心, 寻求帮助。为此, 咨询服务中心对拥有多样背景的所有阶层的人进行了解, 并提供最适合的咨询服务。

* 咨询预约
如果是韩国纽约州立大学的学生, 任何人都可以寻访咨询服务中心。如需预约, 请致电032-626-1167或jeongjun.lee@sunykorea.ac.kr联系。如需访问咨询, 请务必提前预约。除了工作时间以外, 如果发生紧急情况时, 若向学生&职业组联系,本中心尽快回复。

* 紧急情况
除韩国纽约州立大学咨询服务中心工作时间以外,发生紧急情况时 
-  1拨打119或
-  请向最近的医院急救室联系。

* 韩国纽约州立大学的T-JTA性格检查和咨询
在实行寄宿型全人教育的韩国纽约州立大学,实行性格检查, 掌握学生性格,这不仅对宿舍生活, 还对交友关系产生十分重要的作用。T-JTA性格检查是为了探究个人的性格和倾向而进行, 持有T-JTA公认资格证的咨询师用韩语和英语进行咨询。学生入学后, 学校全体学生实行T-JTA性格检查, 以此为基础, 接受专家咨询, 以此来寻找更为准确的自我价值。






2. 함께 대응하기

2.1 증상 및 징후 (Signs of Distress)

당신이 이 페이지를 보고 있다는 것은 분명 누군가를 염려하고 걱정하기 때문일 것이라 여겨집니다. 다음의 링크를 클릭하여 걱정하는 사람의 증상과 징후에 대해 자세히 알아보십시오 링크 또는 032-626-1167로 연락하여 염려되는 상황을 설명하고 적합한 피드백을 받으시기 바랍니다. 긴급상황인 경우 119 또는 즉각적인 도움을 받을 수 있는 기관에 연락을 하는 것을 해당자에게 알려주는 일 또한 중요합니다.

2.2 대응방법

학생의 위급상황 시에는 119 안전신고센터로 긴급연락을 취해야 합니다.
한국뉴욕주립대학교 상담서비스센터는 어려움을 겪고 있는 학생을 걱정하는 교직원 및 부모, 학생들에게서 많은 전화와 문의를 받고 있습니다. 우리는 캠퍼스 공동체의 모든 구성원들이 이 문제를 위한 해결방법을 함께 모색하고 찾아가길 원하고 있습니다.

학생이 심리적으로 불안정한 상태라고 판단될 경우, 교수 및 교직원들은 학생을 상담실을 소개하거나 직접 연계해주어야 합니다. 학생의 상태가 위험하다고 판단될 경우에는, 숨기지 말고 상담실에 통보하여 주시기 바랍니다.

학생들이 위급상황에 처해 있는 경우에는 교학처 (032-626-1195)에 연락하여 상황을 알려 도움을 구하고 119 안전신고센터로 긴급연락해야 합니다. 뿐만 아니라 교수는 학습장애로 인한 수업 진행 및 참여에 어려움이 있는 학생의 경우 교학처에 알려야 합니다.

2. Helping Others

2.1 Signs of Distress

If you have clicked on this page, you are probably concerned about someone. Feel free to learn about signs of distress by clicking this link, or just give us a call at 032-626-1167 during business hours to talk through your concerns and get individualized feedback. It is also important to remind you that if a student may be in immediate danger, call 119 (Safety Call Service) from any phone.

2.2 How to Help

If you have clicked on this page, you are probably concerned about someone. Feel free to learn about how to help a student in the page below, or just give us a call at 032-626-1167 during business hours to talk through the situation and get individualized feedback. It is also important to remind you:

If a student may be in immediate danger, call 119 (Safety Call Service) from any phone.

The SUNY Korea Counseling Center receives many calls each year from faculty and staff who are concerned about a student in distress. We want to continue being a resource for all members of the campus community.

Faculty and staff are encouraged to refer students to the center, and even walk them over, when a student is distressed. Don't keep secrets when you are concerned about safety

When a student and/or others may be at imminent risk, faculty and staff are required to contact 119 from any phone. When there is concern about the safety of a student and/or others, but the student does not appear to be at imminent risk, faculty and staff are required to report the situation to Academic and Student Affairs and call 119.

Faculty is also expected to report to the Office of University Community Standards any disruptive behavior that interrupts their ability to teach or inhibits students' ability to learn.

2. 一起应对

2.1 症状及 征兆 (Signs of Distress)

因为也许您为有人担心,所以在看这一页,请点击以下链接, 请详细了其人的症状和征兆。(链接)或 拨打032-626-1167后,说明忧虑的情况,请收到适合的反馈,若发生紧急情况时,向您担心的人通知119或向得到及时帮助得机构联系方式也非常重要。

2.2 应对方法

韩国纽约州立大学咨询服务中心接到了正在饱受煎熬的担心学生的教职员、家长、学生的咨询和电话。我们希望校园共同体的所有成员共同摸索解决问题的方法。学生处于危急状况时, 教授团队或教职员必须拨打119紧急联络,并应拨打032-626-1167通知情况,得到帮助。