`

Stony Brook

SUNY Korea leads the future of higher education

Undergraduate

Graduate

Technology & Society

Program in Technological Systems Management (TSM)

한국뉴욕주립대학교 기술경영학과(Department of Technology and Society)는 스토니브룩대학교의 학부 및 대학원 과정을 제공하고 있습니다. 기술경영학과는 한국뉴욕주립대에서 가장 역사가 깊고 크며 스토니브룩대학교의 공과대학과 긴밀하게 업무를 진행하고 있습니다. 또한, 기술경영학과에서의 학사과정뿐만 아니라 석·박사과정까지 제공합니다.

기술경영학과 과정은 디지털 정보와 통신기술(ICT)에 중점을 두고 응용과학, 공학 기술, 환경 연구, 자연 과학 그리고 기술체계, 평가, 경영, 정책형성에 대한 것을 통합하여 배우게 됩니다.

Program in Technological Systems Management (TSM)

What does it take to thrive as a manager in the digital era? Across all industries and organizations, advances in the human capacity to compute, communicate and store digital information are continuously transforming management. Our B.S. and M.S. degrees in Technological Systems Management address the knowledge and skills needed for career success in the 21st century.

Our curriculum allows students to explore four major areas in depth. 

- The structure and function of digital networks, beginning with the Internet, the largest engineering project in human history.
- Data science management, including "big data," data visualization, artificial intelligence, and related topics.
- The characteristics of mobility and the mobile "apps" revolution.
- Entrepreneurship, startup ventures, and design thinking.

While pursuing an understanding of these areas, students will have the opportunity to develop skills in such areas as the following:

- Computer programming and network management.
- Management and marketing skills
- Quantitative skills, particularly in applied mathematics and statistics.
- Written and oral communication skills.
- Foreign language and cross-cultural skills.
- Critical thinking.

Finally, knowledge and skills alone are not sufficient.  Our departmental theme, which extends from undergraduate coursework through the Ph.D. degree in technology, policy, and innovation, is information and communications technologies (ICT) for sustainable development. The imperative of environmental and human sustainability, on the one hand, and the potential of information and communications technology, on the other, are profoundly important issues that anchor our departmental activities and direction.

Program in Technological Systems Management (TSM)

韩国纽约州立大学的技术经营学科(Department of Technology and Society)提供石溪大学的本科及研究生课程。技术经营学科在韩国纽约州立大学拥有最悠久的历史, 和石溪大学工科大学保持紧密的业务合作体系。另外, 不仅提供技术经营学科的学士课程, 还提供硕士·博士课程。

技术经营学科课程将重点放在数字信息和通信技术(ICT)上, 结合应用科学、工学技术、环境研究、自然科学、技术体系,并学习对此的评价、经营、政策形成方面的知识。

About DTS

기술경영학과 학사과정은 현재 3가지의 세부 전공(Specialization)을 제공하고 있습니다: 응용통계학, 컴퓨터과학, 그리고 지속가능한 발전(CS/IS/ICT Sustainable Development)을 제공합니다. 지속가능한 발전이라는 세부 전공은 컴퓨터과학과 융합된 과정으로 녹색 성장, 재생가능 에너지, 재난 위험 감소 및 수자원 관리와 같은 주요 사회적 이슈에 대해 공부하게 됩니다. 이를 통해 학생들은 인공 지능, 빅데이터, 블록체인, 모바일 기기, 로봇 공항 및 무선 네트워크 같은 중요한 기술적 혁명이 경제, 사외 그리고 정치 체계를 어떻게 변화시키는지 배우게 됩니다.

요컨대, 기술응용 및 이행에 의존하며 프로젝트 관리능력이 성공의 필수요건인 모든 전문직 및 벤처 기업에 맞는 인재로 양성될 수 있도록 지원하고 있습니다. 학생들이 또한 사업, 법, 교육, 정책 분석 및 사업/환경 관리 분야 등 여러 고등학문을 익힐 수 있도록 돕고 있습니다.

한국뉴욕주립대 학부 과정의 계획은 한국의 송도 “스마트 시티” 에서의 생활뿐만 아니라 아름다운 뉴욕의 롱 아일랜드에 위치하는 스토니브룩대학교에서의 1년간의 해외 유학 경험도 포함되어 있습니다.

본 학과는 또한 Technological Management and Engineering & Technology Entrepreneurship (ETE) 을 부전공 할 수 있으며, 5년 만에 기술경영학과에서 학사와 석사 학위를 모두 이수할 수 있는 Accelerated Program을 제공합니다.

기술경영학과에서의 석사과정은 스토니브룩대학교에서 제공하는 같은 석사 학위이며 재해감소(DRR) 그리고 글로벌 기술경영(GTM) 분야를 제공하고 있습니다. 학생들은 2개의 전공 필수과목에서 6학점 그리고 전공 선택 과목에서 24학점(8과목)을 이수해야 합니다.

At present, the B.S. in Technological Systems Management comprises three areas of specialization: Applied Math and Statistics; Computer Science; and a hybrid specialization in CS/IS/ICT in Sustainable Development. The latter combines computer science, information systems, and ICT with an examination of their applications in key social opportunities such as green growth, renewable energy, disaster risk reduction, and water management. It recognizes that key technological innovations such as artificial intelligence, big data, block chain ledgers, mobile devices, robotics, and wireless networks are transforming economic, social, and political systems.

Our undergraduate plan of study includes experiencing South Korea's Songdo "smart city" and an one-year study abroad at Stony Brook home campus in New York's beautiful Long Island - within easy reach of New York City.

The Department also offers minors in Technological Systems Management, and in Engineering & Technology Entrepreneurship (ETE) as well as an accelerated program enabling students to earn both their B.S. degree, and M.S. in Technology Systems Management in just 5 years.

The Master of Science in Technology Systems Management is also a degree from Stony Brook University and offers three areas of focus: Disaster Risk Reduction (DRR), Global Technology Management (GTM), and Energy, Technology, and Policy (ETP).

技术经营学科学课程提供3种具体专业(Specialization): 提供应用统计学、计算机科学、可持续发展(CS/IS/ICT Sustainable)。可持续发展的详细专业是与计算机科学融合的过程, 学习绿色成长、再生可再生能源、灾难危险减少及水资源管理等主要社会热点问题。通过这种方式, 学生们将学习人工智能、大数据、 块环链、移动设备、机械和无线网络等重要的技术革命, 如何改变经济、社会以及政治体系。

요总之,为了培养成具备技术应用和技术实行能力, 并符合项目管理能力的人才,就提供相关的支援政策,目前, 上述能力是实现成功的关键因素。并且本校帮助学生了解和掌握握事业、法律、教育、政策分析及事业/环境管理领域等多种高级学问。

韩国纽约州立大学本科课程的计划不仅在韩国的松岛"smart city"的生活, 还包括位于美丽的纽约长岛石溪大学1年的海外留学经验。

本学科也提供辅修专业的机会, 就仅在5年学习时,提供同时获得学士的硕士学位的Accelerated Program

在技术经营学科的硕士学位等于石溪大学授予的学位, 并提供灾害减少(DRR)及全球技术经营(GTM)领域的学位。学生必须在2个专业必修科目中修6学分和专业选修中修24学分(共8个科目)。

MISSION

스토니브룩대학교 공학대학의 7 개 학과 중 하나인 기술경영학과는 기술과 우리 사회의 관계를 조사하고 향상하기 위하여 지역적으로, 그리고 글로벌하게 자연과학, 공학, 사회과학에서 가져온 개념과 도구를 적용하는 학과입니다.
이러한 개념은 시스템 이론, 방법 및 의사 결정을 위한 도구, 그리고 과학 기술 – 사회(STS)의 체계를 모두 포함하고 있습니다. 세부적으로 우리 학과는 아래 4가지의 조건을 갖추고 있습니다.

Ⅰ. 학생이 문제 해결을 위해 공학적인 접근 방식을 이용하여 기술을 사용할 수 있도록 배우고 문제의 과학적, 사회적, 정치적, 경제적, 행위적, 법적, 윤리적인 측면의 고려를 요구하는 사회기술의 상호작용을 이해할 수 있도록 돕는 것

Ⅱ. 교육·비즈니스·산업 공정과 시스템, 환경을 개선하기 위해 필요한 여러 기술 평가분야의 효과적인 개발, 통합·관리 분야의 리더를 양성해 나가는 것

Ⅲ. 에너지, 환경연구, 교육기술, STEM(과학, 기술, 공학, 수학) 교육, 기술혁신관리 그리고 공공정책 분야의 개척적인 연구를 실시

Ⅳ. 현재와 새로 부상하는 사회적 요구를 다루는 프로젝트를 실현 – STEM 참여율 증가, 기술전환, 관리자와 정책 입안자를 돕기 위해 쉽게 활용 할 수 있는 지식과 도구 개발

우리 학과의 새로운 교육 목표는 전통적으로 분리된 학문을 새롭게 통합하여 사회 문제를 해결하는 것입니다. 실제로 기술 연구는 학문의 구조보다는 문제에서 시작됩니다. 이 과정의 장점은 규율, 아이디어, 다양한 개인 및 조직 간의 다각적인 지적 연결을 만들어 겉보기에는 각기 다른 조각들을 하나로 만드는 것입니다. 협동을 위해서 모델을 개발하고 테스트하는 것이 우리 학과의 특징이며, 이것은 오늘날의 교육 환경에서 매우 중요한 움직임입니다. 기술경영학과에서는 교육 분야에서 급속도로 늘어난 학습자들의 공동체를 개발하였습니다. (예: 교수진, 학부생, 고등학생들이 연구를 수행하기 위해 하나의 공동체로서 함께 작업하는 일).

담당자: 교무팀 강민지 사무실: Academic Building A309
연락처: (032) 626-1355
TSM 학과홈페이지 바로가기

The Department of Technology and Society, one of seven departments in the College of Engineering and Applied Sciences at Stony Brook University, applies concepts and tools drawn from natural sciences, engineering, and social sciences to examine and enhance the relationship between technology and our society, both regionally and globally.
These concepts include systems theory, methods and tools for decision making, and science-technology-society (STS) frameworks. Specifically, the Department has a four-part mission

Ⅰ. Help all students learn to use technology, employ engineering approaches to problem solving, and understand the socio-technological interplay that demands a consideration of scientific, social, political, economic, behavioral, legal and ethical aspects of problems.

Ⅱ. Foster professionals who will become leaders in the effective development, integration, management and assessment of technology for the purpose of improving education, business and industrial processes and systems, and the environment.

Ⅲ. Conduct frontier research in energy, environmental studies, educational technology, STEM (science, technology, engineering and mathematics) education, technology innovation management, and public policy

Ⅳ. Establish projects that address current and emerging societal needs ─ greater participation of underrepresented groups in STEM, technology transfer, and readily available knowledge and tools to aid managers and policy makers.

The essence of this department’s new paradigm for education is the unification of traditionally separate disciplines into an integrated unified whole to address problems in society. Technology studies begin with the problem, rather than the structure of a discipline. The department is expert in developing a meaningful whole from seemingly disparate pieces, by making multidirectional intellectual connections among disciplines, ideas, and among diverse groups of individuals and organizations. Inventing and testing models for collaboration is a hallmark of this department, a highly prized activity in the academy today. The Department of Technology and Society has developed a community of learners that extends vertically (e.g., faculty, undergraduates and high school students work together as a community conducting research) and horizontally in the education arena.”

Coordinator : Minji Kang Office : Academic Building A201
Phone : (032) 626-1355
Department of Technology and Society

石溪大学工科大学7个学科之一的技术经营学科是为了调查和提高技术和社会之间关系,适用于地区、全球范围内的自然科学、工学、社会科学的概念和工具的学科。
这些概念包括系统理论、方法及决策工具、科学技术–社会(STS)的体系。就细节而言,本学科具备下列四个条件。

Ⅰ. 帮助让学生学习为解决问题利用工程型接近方式,并了解从科学、社会、政治、经济、行为、法律、伦理方面考虑的社会技术相互作用

Ⅱ. 为改善教育·商务·产业工程、系统、环境而需要的多种技术评价领域的有效开发、整合、管理领域的领导人

Ⅲ. 实施能源、环境研究、教育技术、STEM(科学、技术、工学、数学)教育、技术革新管理及公共政策领域的开拓性研究

Ⅳ. 实现处理现在和新的社会性需求的项目, –开发旨在增肌 STEM参与率、技术转换、让管理人和政策起草人容易利用的知识的工具

我们学科的新教育目标是重新整合被分离的学问, 解决社会问题。实际上, 技术研究比起研究学术方面的知识,更注重实际上遭到的问题。这一过程的优点是,形成在规律、创意、多样的个人及组织之间的多角度的知识连接, 就是, 将从表面上来看是一种不同知识碎片连接为一体。为了合作而开发模式并测试,就是我们学科特点, 这是今天的教育环境中非常重要的举动。在技术经营学科, 开发出了在教育领域迅速增长的学习者们的共同体。(例子:教授团队、本科生、高中生等旨在履行研究形成共同体来一起工作)

负责人: 教务队员 朴准元 办公室: Academic Building A201
联系方式: (032) 626-1355
TSM 学科网站主页快捷

FACULTY

James F. Larson, Ph.D. Leading Professor / Chair Communication / ICT for development (ICT4D) with a focus on Korea’s experience; Telecommunications and ICT sector policy; Media, public opinion and foreign policy, Television and new media in the Olympics Office: A404
Phone: (032)626-1010
  • <
    Anthony Pennings, Ph.D. Professor Political Science / Digital Economies and Strategies, Disruptive Innovations, Risk Reduction and Sustainability Office: A309
    Phone: (032)626-1310
  • Mark Whitaker, Ph.D. Assistant Professor Sociology / Mobile Technology/ICT4SD; Mobile Addiction, Environment, Technology, and Society Interactions, Technology Assessment; Comparative Sustainable Development Office : B303
    Phone : (032)626-1313
  • Micah Modell, Ph.D. Assistant Professor Instructional System Technology / Collaboration, Human-Computer Interaction Design, Gamification Office : A612
    Phone : (032)626-1328
  • Suzana Brown, Ph.D. Assistant Professor Interdisciplinary Telecommunications / Information and Communication Technology for Development (ICT4D), ICT Entrepreneurship, Mobile health and education, Data for development. Office : B310
    Phone : (032)626-1311
  • Soogil Young, Ph.D. Leading Professor Economics / The Age and Challenges of Sustainable Development, Harnessing Technologies for Sustainable Development, Lessons of South Korea's Economic Miracle for Developing Countries Office: A619
    Phone: (032)626-1332
  • Jin-Sang Lee, Ph.D. Professor Development Economics / International Development and Cooperation, African Economics, ICT4SD, Engineering Economics, Education and Science & Technology Cooperation with Developing Countries. Office: B608
    Phone: (032)626-1322
  • Johng-Ihl Lee, Ph.D. Professor Economics / Technology Policy, International R&D collaboration, ODA Activities related with HR, Technology Innovation in developing countries Office: B307
    Phone: (032)626-1100/1314
  • Youngtack Shim, Ph.D. Professor Biomedical Engineering / Patent law, Patent commercialization, Intellectual property Office : B404
    Phone : -
  • Joseph Cabuay Teaching Associate Professor International Affairs / International Management, Organizational Leadership, Executive Learning & Development Office : B311
    Phone : (032)626-1310
  • Young Geun Lee, Ph.D. Leading Professor Architectural Engineering / Construction Technology of Architectural Engineering, Urban Planning, Airport Planning Office: A510
    Phone: -
  • Mun Su Park, Ph.D. Research Professor Public Policy / Science and technology Policy, R&D Policy, Industry-academic cooperation Office : B304
    Phone : (032)626-1317
  • Jang Ik Lee, Ph.D. Research Professor Educational Policy and Management / Management of Educational/non-profit organization, Policy issues in ICT and Education, Entrepreneurial Education Office : B306
    Phone : (036)626-1386
  • Patrick Rose, Ph.D. Adjunct Professor Educational Psychology / Discourse Analysis, Influence of Technology on Subjectivity, Human Performance Technology Office : -
    Phone : -
  • Wontaik Kim, Ph.D. Leading Professor Foresight and Design, Design Management, Design for Social Innovation Office : A610
    Phone : (032)626-1405

"한국뉴욕주립대학교"의 "Stony Brook"에 입학하기 위한 준비사항, 학비, 구비서류, 장학금 등의 모든 정보와 절차 확인을 원하시면 입학정보를 확인하세요. "

This section guides you for all necessary information about admissions to Stony Brook program.

"한국뉴욕주립대학교"의 "Stony Brook"에 입학하기 위한 준비사항, 학비, 구비서류, 장학금 등의 모든 정보와 절차 확인을 원하시면 입학정보를 확인하세요. "

Technology & Society Graduate

Welcome to the Department of Technology & Society

기술은 생활의 모든 면을 다룹니다. 현재와 미래의 기술의 특성·기능·한계를 잘 다루는 것은 정부, 비즈니스, 그리고 개인의 생활에서 현명하고 효과적으로 의사를 결정하는 데에 갖추어야 할 조건입니다. 산업, 정부, 그리고 교육 분야의 수준과 규율은 기회를 포착하고 기술이 일으키는 문제를 해결할 수 있는 능력을 더욱 중요시하고 있습니다. 그리고 기술 발전은 실제로 그러한 직업을 재정의하고 직장 환경을 바꾸어 가고 있습니다. 현대 기술 관리는 과학과 공학, 컴퓨터와 정보 기술, 경제와 규제, 심리학과 공동체 가치, 설계와 평가 같은 여러 분야의 통합을 요구합니다. 기술경영의 석사 학위는 모든 분야의 전문가와 특정 기술 시스템을 관리하고 성과를 거두기 위한 최첨단 개념, 분석 도구 및 실용적인 기술로 이러한 직업에 종사하려는 인재들을 양성합니다.

기술의 이해와 사회적 영향에 대한 광범위한 지식은 우리 사회가 직면해있는 점점 더 복잡해지는 문제의 이해와 해결에 절대 필요한 조건입니다. 기술의 박사과정 프로그램, TPI (Technology, Policy, and Innovation)는 기술의 혁신과 사회적 변화의 교차로 야기되는 어려움을 해결하기 위한 새로운 노력의 최전선에 서 있습니다. TPI 박사 학위는 기술의 가능성을 측정하고 도표로 작성할 때 국가적 리더십의 원동력이 되고자 하는 학생들을 위한 과정입니다.

Welcome to the Department of Technology and Society Graduate Program (MS and PhD)

The Master of Science (MS) Degree in Technological Systems Management provides professionals with state-of-the-art concepts, analytical tools, and practical skills for managing specific technological systems and improving their performance.


Technological developments are re-defining careers and changing the workplace itself. Managing modern technologies calls for a synthesis of tools drawn from many disciplines: science and engineering, computer and communications technology, economics and regulation, psychology and community values, design and assessment. Careers in industry, government, and education rely on seeing and seizing opportunities and addressing the problems that technology often presents.


A deep understanding of the technology and a broad knowledge of the social implications of technology are essential to identifying, understanding, and addressing a growing number of complex issues facing our society. The Ph.D. program in Technology, Policy, and Innovation (TPI) is at the forefront of current and emerging efforts to address the challenges that arise from the intersection of technological innovation and societal changes. The Ph.D. degree in TPI is for students who wish to be engines of national leadership in gauging the prospects and charting the future course of technologies.

Welcome to the Department of Technology & SocietyXS

技术涉及生活的方方面面。好好处理当前和未来技术的特性·功能·限界, 是要在政府、商业、个人的生活中明智、有效决定议事日程的条件。 产业、政府、教育领域的水平和规律更加重视抓住机会, 解决技术问题的能力。 另外, 技术发展实际上重新定义那样的职业并在改善职场环境。 现代技术管理要求科学、工学、计算机、信息技术、经济和规制、心理学、共同体价值、设计和评价等多种领域的整合。技术经营的硕士学位培养所有领域的专家和以管理特定技术系统,以为取得成果而采用最尖端概念、分析工具及实用性的技术为基础来从事共相关工作的人才。

对于技术的理解和社会影响的广范围知识, 是理解我们社会面临的越来越复杂的问题和解决问题的必要条件。 技术博士课程--TPI是为解决技术创新和社会变化交叉而引起的难题而站在新的努力的最前方。 TPI博士学位是为了测定技术的可能性、把它用图表制作时 想要成为国家领导原动力的学生的课程。

기술경영학과 석사과정

기술경영학과의 석사과정은 교육의 기술, 에너지와 환경 시스템, 글로벌 운영 관리, 이 세 가지를 중심으로 설계하였습니다. 현재 한국뉴욕주립대학교는 "글로벌 운영 관리"에 집중하고 있습니다.

Global Operations Management 집중 분야 경영자 및 지식 근로자는 현재 세계 경제의 빠른 변화, 기술의 진화, 급증하는 정보들과 씨름하고 있습니다. 현재 사업은 예전과 같지 않습니다. 사업은 경쟁이 더욱 치열해지고 있으며, 세계 경쟁은 현실이 되었습니다. 직원에게는 회사의 어려움을 해결하기 위한 방책, 예를 들어 인원 감축, 합병, 개편, 정리해고 및 부문 관리자 층의 삭감이 아닌 새로운 대안이 필요합니다.

이 석사과정은 개인이 회사의 통합과정을 이해할 수 있도록 도와주며, 그들의 기관이 더 경쟁력 있고, 이윤창출을 극대화할 수 있도록 현대 기술과 도구를 어떻게 사용하는지에 대해서도 알려줍니다. 이 과정의 목표는 학생이 자신이 속한 조직에서 자신의 가치를 높이는 것입니다. 이러한 목표는 이 프로그램에서 고객/가치중심 사업전략의 기본원칙, 조직 설계 및 구조의 관리 개념, 그리고 질, 재정 및 회계, 정보시스템을 포함한 기업 운영을 위한 기초 사업 과정을 소개함으로써 완수됩니다.

Technological Systems Management 석사과정 필수 요건 전반적으로 학생은 핵심 과목 2과목으로 6학점을, 집중연구분야에 해당되는 필수이수과목 5과목으로 15학점을, 그리고 선택과목 3과목으로 9학점을 취득해야 합니다. 해당 분야에 맞는 선택과목은 아래에 명시되어 있으며, 학생이 수강하는 선택과목은 그들의 지도교수의 승인을 받아야 합니다.

핵심 과목 (6 학점): EST 581, EST 582
유의사항: 해당 수강생들은 필수적인 커뮤니케이션, 컴퓨터, 수학 능력이 있다고 예상하고 수업을 진행합니다. 그렇지 않으면, 해당 분야들의 선행 과목을 먼저 필수로 이수해야 합니다.
필수과목 (15 학점): EMP 502, EMP 504, EMP 506, EMP 509, EMP 518
선택과목 (9 학점): EMP 503, EMP 507, EMP 511, EMP 517, EMP 521, EMP 522, EMP 523, EMP 524, EMP 525, EST 530, EST 599

MS Program in Technological Systems Management

The M.S. program in Technological Systems Management (TSM) at SUNY Korea offers three concentrations: Digital Technologies for Disaster Risk Reduction, Energy, and Environmental Systems, and Global Operations Management.

The focus on digital technologies that can impact disaster risk reduction includes an examination of next generation (currently LTE) public safety networks, satellites, robotics, the Internet of things, artificial intelligence, virtual reality and augmented reality. Disaster risk reduction (DRR), as understood in this focus area, follows the Sendai Framework, adopted at a UN World Conference in 2015. Among its innovations, the framework shifts the focus from disaster loss to disaster risk, from disaster management to disaster risk management. It also broadens the scope of the effort to include slow-onset, human-made, and biohazards.

The concentration in Global Operations Management is a highly focused program that prepares students for a variety of positions related directly to managing the technical operations and process systems of global organizations. The goal of the program is to introduce students to modern technologies with an emphasis on teaching students how to use technology to conduct business, and how to apply emerging technologies to improve operations. It emphasizes learning analytical, diagnostic, and quantitative skills. It draws on courses in Engineering Management and Technology Systems Management from Stony Brook University.

This program enables understanding the integration of enterprise processes and utilizing modern tools, techniques, and technologies to make organizations more competitive and profitable. The goal of this program is to increase student awareness of their value to their organizations. This is accomplished by introducing strategic fundamentals of customer/value driven enterprises, management concepts of organizational design and structure, and basic business processes for running an enterprise--including quality assurance, finance and accounting, and information systems.

Typical career paths in this program may lead to a variety of positions related to digital and related technologies. These would include: Business Process Manager; Change Management Specialist; Data Scientist; Interface Design Director; IT Project Manager; Technical Operations Manager; Research and Development Manager; Supply Chain Designer, Systems Architect, Systems Security Analyst; as well as C-suite positions such as Chief Information Officer (CIO), Chief Digital Officer (CDO), Chief Technology Officer (CTO), and Chief Operations Officer (COO).

技术经营学科硕士课程

技术经营学科的硕士课程是以教育的技术、能源和环境系统、全球经营管理,这三个要素为中心而设计的。 目前, 韩国纽约州立大学正在集中精力经营"全球运营管理"。

Global Operations Management 集中领域 经营者及知识劳动者正在与当今世界经济快速变化、技术的进步、剧增的信息而绞尽脑汁。 现在的事业不同于以往的情况。 事业竞争越来越激烈, 世界竞争成为了现实。 对员工而言,为了解决公司的困难, 需要制定相应的对策, 但缩减人员、合并、重组、解雇、管理人解雇并非上策 。 因此,需要新的方案。

该硕士课程旨在帮助个人理解公司的整合过程, 并告诉为了如何使他们的机构更具竞争力, 并使公司最大限度地提高利润,就佮利用现代技术和工具的方法。 这个过程的目标是学生在自己所属的组织中提高自己的价值。 这个目标是通过介绍客户/价值中心事业战略的基本原则、组织设计及构造的管理概念、以及包括财政、会计、信息系统在内为企业运营的基础事业过程而被完成的。

Technological Systems Management 硕士课程必须条件 整体而言, 学生应取得核心科目2科目6学分、必选科5科目15学分以及选修课3科目9个学分。 符合相应领域的选择科目如下明示, 学生选修科目须得到他们指导教授的认可。

核心科目 (6 学分): EST 581, EST 582
注意事项: 教授应认为相关受讲生具有起码的交流、电脑、数学能力来进行讲课, 否则的话,学生们首先必须选修相关领域的先行科目。.
必修科目 (15 学分): EMP 502, EMP 504, EMP 506, EMP 509, EMP 518
选修科目 (9 学分): EMP 503, EMP 507, EMP 511, EMP 517, EMP 521, EMP 522, EMP 523, EMP 524, EMP 525, EST 530, EST 599

기술경영학과 박사과정

TPI 박사과정의 학생은 3가지 교수 전문 연구 분야 중 하나 또는 이상에 참여하게 됩니다.
1) energy and environmental systems
2) 교육의 기술, 공학과 응용과학의 교육
3) 기술 경영, 엔지니어링 기업가 정신, 과학 기술 정책

신규 박사과정은 기술경영학과 교수진의 전문지식과 미국 스토니브룩대학교에 소속된 20명 이상의 교수진이 지원하고 있습니다.

TPI 박사과정은 네 가지 미션으로 구성되었습니다.
- 발전 가능성을 측정하고 미래의 기술과정을 연구할 때 국가 리더십의 원동력이 될 학자를 양성하는 것
- 정책을 수행하며 3가지 상호 사회공학 분야 연구를 설계/계획하는 것: 에너지 환경 시스템, 교육의 기술, 그리고 공학과 응용과의 교육, 기술 경영, 엔지니어링 기업가 정신, 과학 기술 정책
- 고도로 집중된 공동연구를 촉진하고, 학문 분야 간의 경계를 초월하여 원활하고 다양하게 활동하며, 세계적으로 연결된 연구환경에서 선진 공학 교육을 활용하는 21세기 박사 교육의 새로운 표본을 수립하는 것
- 기술혁신을 수행하며 정책을 수립하여 국가, 지역, 산업, 정부, 학교와 다른 교육기관의 모범이 되는 것

PhD Program in Technology, Policy, and Innovation (TPI)

Students in the TPI PhD program will work in one or more of four areas of faculty research strength: 1) energy and environmental systems; 2) educational technologies, and education in engineering and applied sciences; and; 3) technology management and ICT for sustainable development; 4) engineering entrepreneurship; and 5) science and technology policy. In addition to drawing on the expertise of faculty in the Department of Technology and Society, the new Ph.D. program is supported by more than 20 affiliated faculty members from throughout the Stony Brook campus.

The TPI PhD Program was developed with a four-part mission:

- To develop a cadre of scholars who will be engines of national leadership in gauging the prospects and charting the future course of technologies; - To carry out policy and design/planning research in five interacting socio-technological areas: energy and environmental systems; educational technologies, and education in engineering and applied sciences; technology management, engineering entrepreneurship, and science and technology policy; - that promotes highly intensive collaborations and uses advanced educational technologies in a fertile, diverse, globally networked laboratory environment that transcends disciplinary boundaries; - To serve as an exemplary resource for regional and national industry and governments, and schools, colleges/universities, and other educational institutions in both implementing technological innovation and carrying out policy studies.

技术经营学博士课程

TPI博士课程的学生参与在3个教授专门研究领域中的一个以上的领域
1) energy and environmental systems
2) 教育的技术、工学和应用科学的教育
3) 技术经营、工学企业家精神, 以及科学技术政策

新博士课程由技术经营系教授团队和隶属于美国是石溪大学的20名教授组成。

TPI博士课程由4种任务组成
- 培养在测定发展前景,研究未来技术的时能成为国家原动力的学者。
- 执行政策、设计和计划3种相互社会工程学领域的研究:能源环境系统、教育技术、工学和应用科的教育、技术经营、工程师企业家精神、科学技术政策。
- 促进高度集中的共同研究,超越学问领域的境界灵活和多样活动,并树立在全球范围内被连接的研究环境中利用先进工程教育的21世纪博士教育的新标准。
- 落实技术创新, 树立政策, 并成为国家、地区、产业、政府、学校和其他教育机构的典范。

지원안내

1. 전형일정
가을 학기: 6월 30일 봄 학기: 1월 15일

2. 제출서류
- 온라인 지원(SUNY Korea Online Application)
- SoP(Statement of Purpose) 지원동기 에세이 반드시 작성하여 포함.
   SoP 관련 자세한 사항은 영문페이지를 참조해 주시기 바랍니다.
- 영어로 된 공식 성적 증명서 2부
- 석사학위 영어 점수: TOEFL (85점 이상) 또는 IELTS (6.5점 이상)
- 박사학위 영어 점수: TOEFL (90점 이상) 또는 IELTS (7.0 이상)
- 공식 GRE 점수
- 추천인 세 명의 추천서 (온라인 또는 봉인된 봉투에 담아 서류를 제출하여야 하며, 추천인이 봉인된 곳에 서명한 것이어야 합니다. 온라인에서 종이 양식을 다운로드 할 수 있습니다.)

* 지원자는 모든 지원 서류 원본을 제출해야 합니다 (다만, 대학 학위는 제외).
* 모든 서류는 영어로 작성하여 제출해야 합니다.
* 필요한 모든 서류를 준비하고 직접 사무실로 보내주시기 바랍니다.

주소
SUNY Korea 대학원 및 학과행정팀
21985 인천광역시 연수구 송도문화로 119 강의동 A201호

Application

1. Priority Deadline
Fall Admission: June 30 Spring Admission: January 15

2. Required Documents
- Online Application
Note: Must include a Statement of Purpose(SoP) in the application. A Statement of Purpose describing the applicant’s relevant past experience and immediate and long-term goals. Applicants should describe how the type of research that they expect to conduct while in the program relates to one of the department’s research areas,
1) energy and environmental systems, 2) engineering education, management, and policy, and 3) for those enrolled through SUNY Korea, information and communications technologies (ICT) for sustainable development.

- Two copies of official transcript in English
- Official English Proficiency Score for M.S.: TOEFL (85 or above) or IELTS (6.5 or above)
- Official English Proficiency Score for Ph.D.: TOEFL (90 or above) or IELTS (7.0 or above)
- Official GRE score
- Three letters of recommendation from three recommenders (via online or papers in sealed envelopes, signed across the seal by the recommender. The paper form can be downloaded online)

* Applicants must submit original copies for all supporting documents (except for college diplomas).
* All documents should be submitted in ENGLISH.
* Prepare all required documents and send them directly to Academic Team

Mailing Address
Academic Team, Academic Building A201 office, SUNY Korea, 119 Songdo Moonhwa-ro, Yeonsu-gu, Incheon, South Korea 21985

支援指南

1. 招考日程
秋季学期: 6月30日 春季学期: 1月15日

2. 提交文件
- 在线支援 (SUNY Korea Online Application)
- 英语正式成绩证明单2份
- 硕士学位英语分数:TOEFL(85分以上)或IELTS(6.5分以上)
- 博士学位英语分数:TOEFL(90分以上)或IELTS(7.0以上)
- 正式GRE分数
- 三位推荐人的推荐书 (在网上提交 或把文件放在被封的信封后提交,而且推荐人在被封印的地方应签到签字。可以在网上下载纸的格式)

* 报名者需提交所有志愿文件原件(但大学学位除外)。
* 所有文件均需用英文填写。
* 请准备所有必要的文件并直接寄送到办公室即可。

地址
SUNY Korea 研究生院入学办公司
21985 仁川广域市延寿区松岛文化路 119韩国纽约州立大学讲课研究区A A201

"한국뉴욕주립대학교"의 "Stony Brook"에 입학하기 위한 준비사항, 학비, 구비서류, 장학금 등의 모든 정보와 절차 확인을 원하시면 입학정보를 확인하세요. "

담당자: 교무팀 강민지 사무실: Academic Building A309
연락처: (032) 626-1355
입학정보 확인하기

This section guides you for all necessary information
about admissions to Stony Brook program.

Coordinator : Minji Kang Office : Academic Building A201
Phone : (032) 626-1355
Admission Information

"한국뉴욕주립대학교"의 "Stony Brook"에 입학하기 위한 준비사항, 학비, 구비서류, 장학금 등의 모든 정보와 절차 확인을 원하시면 입학정보를 확인하세요. "

负责人: 教务队员 朴准元 办公室: Academic Building A201
联系方式: (032) 626-1355
Admission Information